Profilkläder Online

Profilkläder med tryck online

Profilkläder med tryck online? Gränserna suddas mer och mer ut mellan fysisk handel och e-handel, och vi kan fundera kring vart gränsen går? När du privat köper produkter, främst hos mer etablerade aktörer, så är det inte ovanligt att du först spanar in produkten online för att i nästa steg besöka butiken om den finns i lager och genomföra köpet. Alternativt så genomförs köpet på företagets hemsida, och leveransen i butiken. En bekväm och ofta relativt friktionsfri process.

Handlar du arbetskläder och profilkläder med tryck online i samma utsträckning? Du kanske tycker att det låter krångligt och det är såklart en mer avancerad process med en förädlad produkt. När du köper en t-shirt med tryck eller piké med brodyr så förlorar du rätten att byta varan då den omöjligt kan säljas till en annan kund. Köp av profilkläder och arbetskläder kräver i många fall ett lite annorlunda tillvägagångssätt som är mer skräddarsytt efter just dig och dina behov. Vi är övertygade om att det finns mycket tid och huvudvärk att spara när ditt företag gör inköp av företagskläder, presentreklam med mera.

Moderna sättet att handla profilkläder

När du eller någon av dina kollegor är ute och representerar företaget så är det viktigt hur en potentiell kund upplever mötet, utöver de produkter eller tjänster som ni tillhandahåller. Detta innebär att ni behöver en genomtänkt profil som är enhetlig och anpassad efter er. Ni är alla ett lag och oavsett vem er kund träffar eller pratar med så ska denne känna ett förtroende för hela er organisation. Hur gör du för att visuellt skapa en gemensam profil där alla kollegor är nöjda samtidigt som det finns en röd tråd i er profilering?

Svaret är enkelt. Det går inte att göra alla nöjda. Det moderna sättet att handla profilprodukter är att bestämma sig för ett begränsat sortiment som ändå ger alla kollegor utrymme att göra personliga val av produkter och möjligheten att själva beställa genom olika kanaler när de passar dem.

Vi kan lagerhålla förädlade produkter efter önskemål för att ge er extremt snabba leveranser.

Be Your Brand

Först och främst behöver du vara ditt varumärke. Vad står ni som företag för och vem köper era produkter eller tjänster? Hur ser er grafiska profil ut? Alla har inte en grafisk profil och då hjälper vi er med att komma med idéer samt förslag på hur klädseln ska se ut.

Handla dina profilkläder online

Varför är det en bra idé att hantera sina beställningar online? Med ett förutbestämt sortiment behöver det inte gå åt oceaner av tid till att leta och fundera innan varje köp. Om ni frekvent handlar samma produkter så ger det oss möjligheten att på ett annat sätt lagerhålla dessa produkter. Vilket i sin tur leder till kortare leveranstider. Varje användare kan själv se sin orderhistorik som innefattar storlekar, klädesplagg med mera.

Om vi backar tillbaka till inledningen i detta inlägg så nämndes det att gränserna mellan fysisk handel och e-handel suddas ut. Detta betyder såklart att du inte behöver välja ett av alternativen. Utnyttja istället möjligheten att mixa dessa två då det kan spara både tid och pengar. Beställ online och hämta i butik, beställ i butik och få det samlat i din kontoöversikt online, beställ online och få det levererat till dig, du fattar grejen.

Kundcase

Nedan finner du ett exempel på hur en kund utnyttjar detta till sin fördel med ett ramverk som passar deras behov.

Företaget består bland annat av säljare, installatörer/underhållspersonal och kundservicepersonal. Tillsammans har vi tagit fram tre stycken olika kollektioner som passar respektive avdelnings arbetsuppgifter. Trots att kläderna fyller olika funktioner så finns det en röd tråd genom alla tre när det kommer till färgval med mera. Detta gör att de alla representerar företaget på ett proffesionellt och gemensamt sätt oavsett avdelning.

Alla säljare har egna konton i webbshoppen där de kan beställa kläder ur sin kollektion tillsammans med giveaways eller annat säljmaterial som också tillhandahålls i webbshoppen. Säljarna lägger majoriteten av sina beställningar på profilkläder online då de verkar i olika regioner. Leverans sker här direkt till respektive säljare med avtalat fraktsätt.

De som jobbar med installation och underhåll behöver arbetskläder med högre tålighet och har tillgång till sin kollektion online. Beställningar sker även här mest frekvent online där varje person beställer kläder efter behov. Leverans sker även här till olika delar av Sverige men till just den regionens serviceställe.

Personalen på kundtjänst sitter på samma ställe och här ansvarar en person över att beställa kläder till samtliga. Anledningen till detta är att de uppdaterar sina kläder samtidigt. Leverans sker fysiskt då den ansvariga hämtar upp det i butik.

En plånbok är kopplad till varje användare som årsvis tilldelar olika budgetar beroende på vilken avdelning de tillhör.

Vilka arbetskläder väljer jag?

Vi är experter på profilkläder och arbetskläder. Med lång erfarenhet i branschen hjälper vi dig att anpassa ett sortiment som uppfyller dina önskemål visuellt och funktionsmässigt. Vill du spana in vårt sortiment så gör du det bäst här.


Förnya ditt sätt att handla profilkläder

Kontakta oss så ger vi dig en kostnadsfri offert för profilkläder med tryck eller brodyr. Vi vill att du ska känna dig trygg och säker genom hela processen.

Kontakta oss